რა გავლენას ახდენს ავტომობილის ფერი მის საბაზრო ღირებულებაზე
სააგენტო ISeeCars-ის ექსპერტებმა გაანალიზეს 2019 წელს გამოცემული 650,000 მეორადი ავტომობილის ყიდვა-გაყიდვა, 2021 წლის აგვსიტოდან 2022 წლის მაისამდე და დაადგინეს, რომ ავტომობილის ფერი ახდენს გავლენას მის ღირებულებაზე. გაირკვა რომ ჩვეულებრივ სამი წლის ასაკის ავტომობილების ფასში 15%-ს კარგავენ, თუმცა არასტანდარტული ფერის შემთხვევაში ეს დანაკარგი უფრო ნაკლებია.
ასე მაგალიტად ყველაზე მომგებიანი გამყიდველისთვის აღმოჩნდა ყვიტელი, ვინაიდან ამ ფერის ავტომობილმა ღირებულების მხოლოდ 4,5% დაკარგა. ახსნა ამრტივია, ექსპერტების აზრით ყვიტელი იშვიათი ფერია და მყრიველი ამ იშვიათობაში მეტს იხდის. თანაც მას-მარკეტში ეს ფერი იშვიათობაა, ხოლო სპორტქარებში ისედაც ნაკლებად
კარგავენ ღირებულებას.
მეორე ადგილზე გავიდა ნარინჯისფერი. ეს ფერი ნაკლებად უკარგავს ფასს ავტომობილს. საუბარია 10%-იან გაუფასურებაზე. ამის შემდეგ მოდის იასამნისფერი, წითელი და მწვანე.
გაყიდვებისას ფასის ფორმირებაზე გავლენას ვერ ახდნენ ლურჯი, კრემისფერი, რუხი, ვერცხლისფერი და თეთრი ავტომობილები. აი ყავისფერი და ოქროსფერი ავტომობილები კი მყიდველებს არ უყვართ ამიტომ ისინი ზედმეტად უფასურდებიან და აქ გაუფასურების პროცენტულობა 20-ს აღწევს.